Thursday, March 08, 2007

Hurra! Hurra! Hurra! på Teater Terrier

Hurra! Hurra! Hurra! uppträder på Teater Terrier

På fredag den 9/3 uppträder Hurra! Hurra! Hurra! på Teater Terriers nyrenoverade foajéscen.
(Teater Terrier, Norra Vallgatan 28, Malmö)

Vi bjuder på en föreställning bestående av fiktiva biografier, översättningar och tolkningar av den persiska poeten Forrough Farrokhzad, Bruce Springsteen och oss själva, i form av en musikteaterföreläsning.

De som sett oss med förra sommarens fotbollsmusikal "Straffläggarens ensamhet", på invigningen av Tegelhuset (Rosengård) eller vår modespecial på Folkhemmet (Inkonst) har nåt nytt att se fram emot, ni som aldrig sett oss är hjärtligt välkomna att bekanta er med oss.

Kvällen, som håller på mellan 20-01 och kostar 30 kronor, går under namnet "Teater Terrier goes Arty Party" och medverkar gör även:

Beata Berggren, Jean Michael Schmidth, EvaMarie Lindahl, Pilipon och emmalina, med performance, videoinstallationer, text och musik.

Dessutom DJ Rob Love och billig bar.

Hjärtligt välkommen!

För mer info:
myspace.com/teaterterrier
kristianhallberg.se
borstbindarensdotter.blogspot.se

"Åh...
Detta är min lott
Detta är min lott
Min lott
är den himmel som skyms av fördragna gardiner
Min lott är att gå nedför övergivna trappor
och att uppnå något i fördärv och främlingskap
Min lott är en ledsam vandring i minnenas trädgård
och att överlämna min själ till sorgen i en röst
då den säger till mig:
Jag älskar
dina händer"

-Forrough Farrokhzad

No comments: