Friday, March 31, 2006

odenplan, odenplan

snö i sthlm. jag har 17 minuter kvar av min bokade datortid. min mobiltelefon är avstänbgd. bredvid mig på rad sitter femton män i härligt olika åldrar, bistra bläddrar dom i dagens blad. igår trängde sig per oscarsson före mig i en buffékö. han ville ha en servett. jag sade att "så är det ibland" och syftade på att mat kan kladda. min andning upphörde en sekund. per oscarsson.

det tredje numret är alltså ute, det tredje Hurra!et om man så vill, som spridits i tre städer. men det kommer ju komma ett fjärde också. och kanske vi vilar lite nu i en vecka men snart ska vi på fötter igen. laborera. dissikera. reflektera. marschera. jubilera. lera. mycket lera. för lera kladdar. så även snö. och mat.

nästa gång jag far till stockholm ska jag ha med mig ett knippe servetter. om jag träffar per oscarsson. då ska jag vifta med dom, le och så ska han le och säga "Ja, så är det ibland." och då syfta på att det inte bara är mat som kladdar. utan så mycket annat.

/kristian

No comments: